Dieta kopenhaska – podstawowe informacje

kopenhaskaDieta kopenhaska budzi już od wielu lat spore kontrowersje. Jest to dieta bardzo restrykcyjna, która trwa tylko i wyłącznie trzynaście dni. Po upływie tego okresu czasu ludzie spotykają się z różnymi efektami – wszystko zależy od tego, jak dużą wagę przykładało się do restrykcji diety. Nie jest to dieta dla każdego – zwana jest również błędnie dietą kopenhadzką.

Menu diety nie jest za bardzo zróżnicowane. Wręcz przeciwnie – menu powtarza się dokładnie co siedem dni, a więc w dniu pierwszym oraz ósmym jemy to samo, w dniu drugim oraz dziewiątym również posiłek jest ten sam, tak samo jak w dniu trzecim i dziesiątym i tak dalej. Zdecydowanie najtrudniejszym dniem diety jest dzień siódmy, w którym można zjeść jedynie kawałek grillowanego mięsa na obiad. Nie każdy wytrzyma na takiej diecie, ale Ci którzy dadzą radę – na pewno się nie zawiodą. Średni spadek masy ciała po takiej diecie to od czterech do ośmiu kilogramów. Trzeba jednak wspomnieć o tym, że niektórzy korzystający z tego typu diety zrzucają nawet do piętnastu kilogramów, co jest olbrzymim osiągnięciem.

dietakopenhaskaDieta budzi sporo kontrowersji i śmiało można rzecz, że jest tyle samo zwolenników, co przeciwników tego typu diety. Twórcy diety kopenhaskiej zakładali, że przemiana materii po zastosowaniu diety kopenhaskiej oraz efekty tej diety będą się utrzymywać przez co najmniej dwa lata. Po tym okresie czasu można znowu wrócić do diety kopenhaskiej, aby zrzucić jeszcze więcej. Jedno jest pewne – nie należy przesadzać z tego typu dietą, która jakby nie było, wyniszcza organizm. Nie każdy wytrzyma, kiedy będzie czuł tak ogromny głód w trakcie diety, do której dodaje się minimalną ilość warzyw.

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy tego typu dieta jest w ogóle dla nich. Nie każdy może pokusić się o skorzystanie z diety kopenhaskiej. Wręcz przeciwnie. Dieta zalecana jest osobom bardzo otyłym, a nie tym, które chcą zrzucić tylko trochę kilogramów. W jadłospisie diety znajdują się takie produkty jak: kawa, jajka, befsztyk, grillowane mięso i tak dalej. Oprócz tego można zjadać niewielkie ilości warzyw w określonych dniach diety.

Mówi się, że osoba która przetrwa siódmy dzień diety, dotrwa już do końca. Nic dziwnego. Warto jednak uprzednio poważnie zastanowić się, czy nie lepiej zrzucać kilogramy stopniowo, a nie z wielkim hukiem. Dieta kopenhaska powstała z myślą o wszystkich tych, którzy naprawdę mają problem ze swoją wagę, a nie z myślą o tych, którym tylko wydaje się, że za dużo ważą. Warto wcześniej obliczyć swój wskaźnik BMI.